A múzeumpedagógia módszertani nap Foster Hannah Daisy a Néprajzi Múzeum munkatársának izgalmas online bevezető előadásával kezdődött. Az előadó bemutatta a gyerekmúzeum típusait, majd bemutatta azokat a szempontokat amik a gyermekmúzeumot jellemzik. Előadásában kitért arra is, hogy van-e különbség a felnőtt és a gyerek kiállítás között, milyen módon és kik által jöhet létre gyermekmúzeum.
Az előadást követően a résztvevők megtekintették Kardos Laura művészettörténész vezetésével a Festetics-kastély enteriőrkiállításának új tereit: az ebédlőt, az egykori tálalóhelyiséget, Maria Haugwitz (Festetics III. György felesége) hálószobáját, a kis herceg IV. Festetics György gyerekszobáját és a kis herceg szobalányának lakrészét.
A tárlatvezetés után a résztvevők átsétáltak a Fejőházhoz, hogy megtekintsék az abból kialakított Történelmi Játszóházat. A helyszínen Iski Szilvia történész – múzeumpedagógus nagy lelkesedéssel mesélt a játszóház létrejöttéről, a játszóházban tartott múzeumpedagógiai foglalkozásokról, a kastélymesékről és születésnapokról. A játszóház a Festetics család és az egykori Fejőház történetét idézi meg külön fiúknak és lányoknak szánt szobákkal, csúszdákkal, mászókával, trambulinnal és bábszínházzal.
A múzeumpedagógiai módszertani nap végén a résztvevők közösen megtekintették az „Ilyenek a tehenek” című kiállítást a játszóház másik szárnyában, ahol a gyerekek játékos formában, változatos feladatok segítségével tanulhatnak a szarvasmarhákról, a tejről és tejtermékekről.
A múzeumpedagógia módszertani napon 17 fő vett részt Nagykanizsáról a Thúry György Múzeumból, Keszthelyről a Balatoni Múzeumból, a Magyar Mezőgazdasági Múzeum Majortörténeti Kiállítóhelyéről és a Festetics Kastélyból, valamint Zalaegerszegről a Göcseji Múzeumból, Göcseji Skanzenből és Mindszentyneum Látogatóközpontból.